torsdag 27 oktober 2016

Snedtänkt - Om musikalen (featuring mig)


I somras hade jag den stora glädjen att få spela in ett avsnitt av podden "Snedtänkt" tillsammans med en av mina favoriter, den oefterhärmlige Kalle Lind. Det blev till ett mer än timslångt samtal om musikalen som genre med särskilt fokus på de lite udda, knäppa, konstiga, bortglömda och förvirrande verken ur genrens historia. Idag har avsnittet släppts till allmänheten och jag kan med lättnad konstatera att jag nog inte gjorde bort mig. Och det är ju tur, eftersom jag var fräck nog att föreslå mig själv som gäst.

"Snedtänkt" har jag tagit upp förr som en av mina favoritpoddar. Kalle Linds breda och idiosynkratiska intressesfär överlappar inte sällan mina egna och är det något jag uppskattar så är det initierade samtal om smala ämnen. Och det är precis vad som brukar hända när en lyssnar på ett avsnitt av den här showen. Förhoppningsvis även i detta där jag medverkar.

Enligt avsnittsbeskrivningen på Sveriges Radios hemsida pratar Kalle och jag om: "Ulf Brunnberg i peruk, människor i kattdräkt, beatmusikal, countrymusikal, eländesmusikal, nakenmusikal och Fantomens skånska bandarer." Och det är ändå bara början. Avsnittet hittar ni här: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/790346?programid=4747

Två män med skägg.
På väg ut ur studion kom vi på något vis att prata om TV-programmet "På Spåret". Jag frågade då Kalle om han aldrig blivit tillfrågad om att medverka. Han föreföll mig plötsligt som den givne deltagaren. "Jo. Men det får jag inte prata om" svarade Kalle. Nu får han det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar